מחלקת החינוך

אחראית מחלקת חינוך

גופסה קתז

%d7%91%d7%90%d7%a0%d7%a8-%d7%9e%d7%97%d7%9c%d7%a7%d7%aa-%d7%97%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%9a

Graduation mortar on top of booksאחראית המחלקה היא גופסה קתז. בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה למדעים ממכלת אורנים. תואר שני מאוניברסיטת חיפה במנהיגות ומדיניות בחינוך במסלול תיזה – זהות אתנית, דתית ואזרחית בקרב צעירים צ'רקסים. המחלקה אחראית על מגוון תחומים ובהם הרישום והשיבוצים בגנים, ארגון הסעות לתלמידים, קייטנות קיץ וחורף, קיום קשר שוטף עם מערכת החינוך במדינה ושיתוף פעולה בעניינים השונים, תכנון והפעלה ובקרה על פרוייקטים ותוכניות בהיבטים ישוביים, הפעלת השירות הפסיכולוגי החינוכי, הפעלת הקב"ס, הפעלת החינוך המיוחד בכפר ודאגה לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ועוד.

 

דבר אחראית המחלקה:

מחלקת החינוך של המועצה המקומית כפר כמא שמה לעצמה כמטרה את הובלת מערכת החינוך בישוב בתחום הלימודי, הערכי והחברתי. המערכת דואגת לכ-620 תלמידים המתחנכים ב-5 גנים, בית הספר היסודי "תינאל", חטיבת הביניים "אדיגה" ובתי ספר תיכוניים מחוץ לישוב. אנו נלווה את כל אותם התלמידים בדרך להצלחה ובכך נשקיע בעתיד הישוב.


 

 

פורטל חינוך

large465אחראית מחלקת החינוך גופסה קתז:

 

נייח: 04-6760772 שלוחה 7

 

אימייל: Gopsakataz@gmail.com.

 

צור קשר

השם שלך (חובה)

האימייל שלך: (חובה)

אני רוצה לפנות ל-

נושא

ההודעה שלך

חינוך קדם יסודיסמל-לגנים2

המדור מתחלק לאשכול גנים ושני גנים נוספים לגילאי 3.

חזון האשכול

באשכול הגנים אנו רואים חשיבות רבה בקבלת הילד כפי שהוא וביצירת התנאים האופטימליים לסיפוק צרכיו הרגשיים, הקוגניטיביים והחברתיים. אנו מאמינים כי כל ילד זכאי לחום ואהבה יחד עם גבולות, אשר חשובים לעיצובו של בוגר אחראי, יוזם ותורם לחברה.

אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף פעולה עם ההורים והקהילה ומעודדים עשייה משותפת ומעורבות בפעילות הגנים.

האשכול מהווה חלק חשוב וקריטי ברצף חינוכי לקראת בית הספר – בין מטרותיו הוא להגיע לבוגר גן חובה בשל ומוכן במידת האפשר.

 

מטרות האשכול:

  1. יצירת סביבה בטוחה ומכילה לכל הילדים
  2. הקניית מיומנויות חברתיות, רגשיות ולימודיות
  3. חיזוק וטיפוח שפת האם והקניית ערכים צ'רקסים.
  4. מתן מענה לכל הילדים באשכול, בהתחשב בהבדלים האינדבדואלים.

בהלימה עם מדיניות ויעדי המשרד.

  1. העצמת המשאב האנושי, חיזוק וגבוש הצוותים החינוכיים.

 

מבנה האשכול

באשכול 4 גנים: 2 גני טרום חובה ו2 גני חובה.

לכל גן יש חצר נפרדת אך ישנה גם חצר משותפת לכל הגנים. באשכול ישנו גם מרכז העשרה הכולל שני חדרים ומשמש את הגנים לפעילויות כמו: חוגים, עבודה בקבוצות קטנות וטיפולים פרא-רפואיים. אולם הספורט נמצא במרכז האשכול והוא גם משמש לפעילויות משותפות כמו ימי ספורט, חגים וכו"

צוות האשכול:

  • מנהלת אשכול:אניטה שובש
  • חמש גננות: סופיה לבאי, יוקסל נאש, סעדיה תחאוכו, סיהאם אשמוז, דריית אשמוז.
  • ארבע עוזרות: ג'נט, נוהא, ניהאיה, נטשה.
  • גננת שילוב: נג'ווא תחאוכו
  • מטפלת בתנועה ובאומנות: רויטל שוב.
  • קלינאית תקשורת: שירין ראיף-זועבי
  • גננת לשעות חומש: דינה נאש.
  • יועצת גנים: מנאל עאמר
  • מדריכה פדגוגית: עביר
  • מדריכי חוגים: שי, רוסתאם, הדר

 

צוות הגנים- טרום טרום חובה:

 

שתי גננות: סלווה נפסו, סנא לבאי.

עוזרות גננות: אמאל משארגה, אמירה אשמוז, לילי לאוז, סוזאן אשמוז.

טפסים

אתר בית הספר

חינוך יסודיtinal

חזון תינאל כפר כמא

תינאל דואג לכל תלמידיו תוך שאיפה למצוינות ומיצוי יכולותיהם הלימודיים, הרגשיים והחברתיים .

וכל זאת בסביבה בריאה מכבדת ובטוחה המותאמת למאה ה- 21 ,תפיסת הלמידה המשמעותית והדגשת ערכי האדם, המורשת הצ'רקסית והאסלאם .

 

תלמידי בית ספר תינאל, צ'רקסים מוסלמים וישראלים זוכים להתקיים ולחיות במציאות רב לשונית של ארבע שפות.

כאשר אין באפשרותנו לוותר על אף שפה. זאת המציאות:

 

  1. שפת האם צ'רקסית
  2. שפת ההוראה עברית
  3. שפת הדת ערבית
  4. שפה האוניברסאלית אנגלית.

 

מכתה א' לימוד קרוא וכתוב בעברית וערבית .

 

מכיתה ג' קרוא וכתוב באנגלית

 

מכיתות ה' קרוא וכתוב אותיות קריליות.

 

בעשייה היומית האנרגיות המושקעות מצד הצוות החינוכי והתלמידים הוא כפול. כי המציאות הלשונית ניכרת בכל מקום בכל שיעור וכל עשייה בבית הספר.

 

אתר בית הספר

חט"בadiga1

חזון בית הספר

 

  • בית הספר יחנך את תלמידיו להיות בני אדם ערכיים המתחנכים על פי ערכי התרבות הצ'רקסית והדת המוסלמית אשר חיים בחברה הישראלית.
  • בית הספר יוביל את תלמידיו לאחריות אישית ולעצמאות בלמידה בסביבה לימודית ובכלים של המאה ה-21.
  • בית הספר יוביל למצוינות בכל רבדי העשייה הבית ספרית תוך שימוש בחדשנות להעצמת הפרט והקבוצה.
  • בית הספר יחתור לשיתוף פעולה עם הקהילה, ויעודד לתרומה לקהילה ולטיפוח הסביבה.
  • חזון בית הספר מושתת על ערכים מרכזיים. יחס אישי, שאיפה למצוינות, טיפוח הזהות הייחודית לתלמידי בית הספר, טיפוח הסביבה וטיפוח הקשר עם הקהילה.

 

מטרת העל:

למצא את נקודת האיזון בין הרצון לשמור על המורשת הצ'רקסית והדת המוסלמית לבין הרצון להשתלב בחברה הישראלית.

 

 

דבר המנהלת

"מצוינות היא לא פעולה, אלא הרגל. את הדברים שאתה עושה הכי הרבה, תעשה גם הכי טוב"

(מרווה קולינס ).

"אחריות –מובילה לגדולה"  (ווינסטון צ'רצ'ל).

אחריות ומצוינות הן שתי מידות התנהגות הפותחות דרך להצלחה ללא גבולות.

בית הספר "אדיגה" מניף את שני הדגלים הללו להישגים פדגוגיים חינוכיים חברתיים בדגש על ערכים, מוסר, אהבת האדם, דרך ארץ, שמירה על טיפוח וסביבה נקייה למען איכות חיינו שתשפיע על בריאותינו ועל הרגשתינו.  הדגלים הללו יסמלו את השאיפה לקידום המצוינות והאחריות על מעשינו ביום יום.

אנו מביטים אל העתיד תוך הצבת סטנדרטים גבוהים בכל המישורים. בעזרת צוות המורים נוביל את התלמידים להצלחות , נדאג לפעילות לימודית מאתגרת ברמה איכותית ומקצועית התואמת את ההתפתחות הטכנולוגית במאה ה21.

השנה נצעיד את בית הספר להישגים לימודיים לצד הקניית ערכים שבין אדם לאדם וחינוך להכרת המורשת הצ'רקסית. נמשיך לפעול כדי שנוכר כבית ספר ירוק . נמחזר ונשמור על סביבה נקייה ונעימה.

נקיים פעילות חברתית ערכית איכותית למען התלמידים עצמם ולמען הקהילה תוך שיתוף פעולה מלא בין הסגל החינוכי, התלמידים וההורים.

נעודד יזמות ויצירה בקרב התלמידים בתחומי בית הספר והקהילה.

 

שנה מוצלחת וברוכת עשייה

 גלי אביב

 

אתר בית הספר

 ביקור סדיר:

היחידה לביקור סדיר ומניעת נשירה מהווה את הסמכות הארצית לאכיפת "חוק לימוד חובה – תש"ט (‏1949)".

היא פועלת למניעת הנשירה, להחזרה ולשילוב של תלמידים שנשרו ממערכת החינוך. זאת ע"י שימוש באמצעי הרתעה שונים וכן ע"י ייזום של תוכניות התערבות המיועדות למצות את יכולת התלמיד ולמנוע את הנשירה.

היחידה פועלת באמצעות קצין ביקור סדיר ומגשרים חינוכיים , הכפופים מבחינה מקצועית למחלקה לבק"ס ומניעת נשירה באגף שח"ר במשרד החינוך ומבחינה מנהלית – לרשויות החינוך המקומיות .

 

מטרות היחידה לביקור סדיר:

 

  • הטמעת מדיניות משרד החינוך בתחומי הנשירה והנשרת התלמידים ממערכת חינוך, כמו כן להוביל נושא ההתמדה בביה"ס.
  • ליווי חינוכי של ילדים המצויים בסיכון לנשירה, הפעלת תוכניות לזיהוי תלמידים בסיכון נשירה ותוכניות מניעה חינוכיות – לימודיות.
  • ייזום תוכניות התערבות המיועדות למצות את יכולת התלמיד, כדי למנוע נשירתו. הכוון של תלמידים במעברים למסגרות חלופיות , ומעקב אחר קליטתם.
  • העלאת מודעות תפקידו של קצין ביקור סדיר בפני קהל היעד , ההורים, והתלמידים.
  • מעקב ובקרה שוטפים תוך כדי ניהול מאגר נתוני תלמידים ישובי מעודכן.

 

טפסים

מדור חינוך מיוחד:

מדור חינוך המיוחד הינה מסגרת ייחודית ארגונית המתייחסת לכלל האוכלוסיות המיוחדות בראיה מערכתית כתובת אחידה לחינוך מיוחד. גורם ארגוני אשר תפקידו לתת מענה לכל הבעיות והצרכים השונים העולים במסגרות השונות תוך ראייה כוללת המאפשרת פיתוח מסגרות חדשות, מענה זמין תוך איגום משאבים וניצול מיטבי שלהם.

 

תחומי אחריות:

  • יישום חוק החינוך המיוחד על ידי קיום ועדות השמה אשר באמצעותן נבדקים הצרכים החינוכיים של הילדים בעלי הצרכים המיוחדים. נקבעת הזכאות לחינוך מיוחד והילדים מושמים במסגרות החינוך המיוחד על פי צורכיהם.
  • ריכוז נושא ועדות ההשמה והשילוב, רישום פרוטוקולים ,הוצאת החלטות להורים, למוסדות החינוך בתוך הישוב ומחוץ לישוב ובמקביל למשרד החינוך.
  • קשר שוטף עם גנים, יסודי, חט"ב ומוסדות חיצוניים.
  • קשר עם השירות הפסיכולוגי ברשות.
  • קשר עם הרווחה.

 

 

טפסים

השרות הפסיכולוגי-חינוכי

שעות פעילות: ימים א, ב, ה – 8:00-16:00

פגישות עם פסיכולוגית: לפי תיאום מראש.

ייעודו של השירות הפסיכולוגי-חינוכי (שפ"ח) הוא לקדם את רווחתם ואת

מטרת השירות לסייע בהתפתחות ובהסתגלות תקינה של תלמידים במסגרות

החינוך ולעזור למסגרות ביצירת התנאים הפסיכולוגיים הדרושים ללמידה

ולהתפתחות תקינה על מכלול היבטיה: הקוגניטיביים, הרגשיים, ההתנהגותיים

בריאותם הנפשית של כלל התלמידים במערכת החינוך.

והחברתיים.

למי ניתן השרות:

השירות הפסיכולוגי-חינוכי בכפר קמא מספק שירות לגילאי 3-16.

הוא מיועד לתלמידים, להורים, לצוותי החינוך בגני הילדים ובבתי הספר

ולגורמים הקהילתיים.

 

כיצד מתבצעת העבודה: עבודה בתוך מוסדות החינוך: פסיכולוג מבקר לרוב פעם בשבוע בביה"ס ונפגש

שם עם מנהל, או צוות ניהול, ועם מורים, כדי לדון בקשיים ובלבטים חינוכיים-

הביקורים בגנים הם פחות תכופים, אך הקשר עם הגננות נשמר גם בטלפון.

חשיבות מיוחדת ניתנת לעבודה עם אוכלוסיות ילדים בעלות צרכים מיוחדים

עבודה המתבצעת בשרות הפסיכולוגי: לשם מוזמנים הורים וילדים לאבחון,

להתייעצות, ולטיפול. לעיתים מוזמנים גם צוותים בין-מקצועיים, מורים וגננות

אף כי מרבית ההפניות לשרות נעשות על-יד מסגרות החינוך, רשאים הורים

טיפוליים וכדי לצפות בכתות ובילדים.

וילדים בסיכון, ועם מסגרות החינוך המיוחד.

להתייעצויות בשרות.

לפנות גם באופן ישיר ולבקש התייעצות עם פסיכולוג.

טיפולים קצרי טווח והדרכות הורים נעשים על-פי שיקול דעתו של כל

פסיכולוג.

טיפולים ארוכי טווח מתבצעים בשרות במספר מוגבל (לאחר דיון בוועדת

קבלה). היות ואין באפשרותנו לענות על כל הביקוש, אנו נפנה  חלק מההורים

למסגרות טיפול אחרות.

 

טלפון: 0546693117            hagarrs@gmail.com